Dimitrijevic, Miona. 2015. “The Harmonic Analysis of Max Reger’s ‘Four Tone Poems after Arnold Böcklin’, Op. 128” [Zur harmonischen Analyse von Max Regers »Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin« op. 128.] In Musiktheorie und Komposition. XII. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie Essen 2012 (GMTH Proceedings 2012), edited by Markus Roth and Matthias Schlothfeldt. Hildesheim: Georg Olms Verlag, 345‒360. https://doi.org/10.31751/p.160
eingereicht / submitted: 10/09/2015
angenommen / accepted: 10/09/2015
veröffentlicht (Onlineausgabe) / first published (online edition): 07/03/2022
zuletzt geändert / last updated: 15/09/2015
veröffentlicht (Druckausgabe) / first published (printed edition): 25/02/2015

The Harmonic Analysis of Max Reger’s “Four Tone Poems after Arnold Böcklin”, Op. 128

Miona Dimitrijevic

Schlagworte/Keywords: Arnold Böcklin; enharmonicism; Enharmonik; Four Tone Poems Op. 128; harmonic rhythm; harmonischer Rhythmus; Max Reger; sonata cycle; Sonatenzyklus; Vier Tondichtungen op. 128

Dieser Artikel erscheint im Open Access und ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz.

This is an open access article licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.